1 Ağustos 2015 Cumartesi

Başarılı yazar dostum Ümit İhsan'ın MEHMED'E GÖNDERİLMEYEN MEKTUPLAR değerlendirmesi

"Kötü romanlar okudum, berbat hikayeler, saçma sapan kurgular, abuk sabuk replikler… Bazen ben de yazdım böyle şeyler, gençtim, acemiydim, sebeplerim vardı… Her romanıma başlarken o yüzden çok dikkat ederim, her yeni ilişkide, her işte, her adımda gözümü dört açarım… Aslında sırf bu yüzden, iyi bir metne denk gelememe korkusundan, yeni bir kitabı elime aldığımda gözlerimi kapayıp “Umarım bu sayfaların hakkını vermişsindir” derim içimden.

Mehmed’e Gönderilmemiş Mektuplar’ı Şebnem’i yıllardır tanımama ve onunla çok iyi dost olmamıza rağmen, onun ne kadar iyi bir romancı olduğunu defalarca dile getirmeme rağmen okumayı geciktirdim. Garipsemeyin, defalarca yaptım ben bu hatayı ve defalarca yanıldığımı mutlulukla kabul ettim. Belki nedeni sadece bu kadar basit de değil, belki onun tılsımlı kaleminden dökülen cümleleri kıskanmaktan korktuğumdan, belki ortak kısmetsizliğimize yandığımdan. Neyse ne işte…

Şebnem’le tanışıklığımız süresince kitaplarını okudum (arada atladıklarım da olabilir tabii) onun dilini anladığımı sanıyordum. Ama gün geçmiyor ki Şebnem beni şaşırtmasın. Celaleddin de aldığım o tat ve şimdi Mehmed’e gönderilmemiş mektuplardaki ustalık… İnanılır gibi değil… Uzun zamandır görmediğim bir çocuğun gençliğine denk gelmiş gibiyim ve ağzımdan şaşkınlıkla şu sözler dökülüyor: “Şebnem ne kadar büyümüşsün!!!”

Ne mutlu ki bana yazım hayatımda o ve onun gibi kıymetli insanlar tanıdım. Şunu rahatlıkla ve huzurla söyleyebilirim artık, Şebnem Pişkin ne yazsa okunur. Belki bu roman yüz binler satmayacak, ama kitabı eline alan herkes son sayfayı okuyup kitabın kapağını kapattığında gözlerini yumup “Bu sayfaların hakkını vermişsin” diyecek, buna eminim. Abartıyor muyum? Saçmalamayın Allah aşkına…

Sana söyleyecek başka bir şey bulamıyorum Şebnem. Allah sana gayret ve kuvvet versin, ilhamını taşıyanlar yenilerini yüklensin ve biz de yazdıklarını hayranlıkla takip edelim. Yolun açık olsun sevgili dostum, sayfaların hakkını verdiğin için hakkına kavuşasın…

Ümit ihsaN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder